Ruilen & retourneren

We zijn recentelijk overgestapt van DHL naar PostNL. Kijk daarom goed op je retourformulier bij wie jij je order kan retourneren! Als er DHL wordt genoemd, dan kan je de DHL procedure volgen zoals vermeld op het retourformulier. Als er PostNL op je retourformulier staat dan kan je dus de PostNL retourprocedure volgen zoals vermeld op je retourformulier en hieronder.

Wat DHL retouren betreft: de barcode op ons label is voor ons interne gebruik, niet voor DHL. Indien de barcode van DHL van de heenweg, met de track & trace code eronder, niet meer zichtbaar is, dient de medewerker van het afgiftepunt een stickertje van hun eigen rol op het pakket te plakken, deze te scannen, en u het afgiftebewijs mee te geven. Heeft de medewerker nog twijfels, dan kan deze bellen met de interne support lijn van DHL.

Je hebt een wettelijk recht om de overeenkomst binnen een termijn van 60 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. Onder het kopje “Bedenktijd” wordt uitgelegd onder welke voorwaarden je van dit recht gebruik kunt maken en wat de gevolgen daarvan zijn. Daarnaast mag je op grond van de wet verwachten dat de producten die je bij ons bestelt deugdelijk zijn. Als dat onverhoopt niet het geval is dan kun je – afhankelijk van de omstandigheden en na beoordeling - het artikel bijvoorbeeld ruilen of je geld terug krijgen.

Controleer altijd goed je retourbevestiging. Is je retourzending niet correct verwerkt, laat ons dit binnen 14 dagen weten.

Ruilen is via de webshop niet mogelijk. Een webshopbestelling kun je kosteloos retourneren via PostNL en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. Je kunt je bestelling ook terugbrengen in één van onze MS Mode-winkels, met uitzondering van de Sapph-artikelen. Indien het artikel in de gewenste maat op voorraad is in de winkel, kun je het artikel ook ruilen in de winkel.

Vanuit hygiënisch oogpunt is het helaas niet mogelijk mondkapjes, panty’s en sokken te retourneren nadat de verpakking geopend is.

Bedenktijd (herroepingsrecht)

Bij MS Mode heb je alles 60 dagen op zicht!

Bij MS Mode heb je een bedenktijd van 60 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling.Tijdens deze bedenktijd heb je het recht om zonder reden van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Ook actie-artikelen en artikelen uit de SALE kun je binnen de zichttermijn retourneren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte te stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het het retourformulier dat is bijgevoegd bij je bestelling of het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Uitzondering op het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en indien de verzegeling na de levering is verbroken.

Hoe kan ik een of meerdere artikelen retourneren?

Het is mogelijk om je webshop bestelling te retourneren naar onze webshop, in één van onze winkels in Nederland of zelf voor de retournering zorg te dragen.

Retourneren naar onze webshop
Om gratis te retourneren naar onze webshop kun je het dichtstbijzijnde PostNL-punt vinden op www.postnl.nl.
Indien je één of meerdere artikelen retourneert naar ons distributiecentrum, dan kun je dit op de volgende wijze doen:

  • Indien mogelijk in de originele verpakking en inclusief de originele labels.
  • Plak de bijgeleverde retoursticker over de oorspronkelijke adressticker en geef je pakket af bij een PostNL-locatie.
  • Indien mogelijk met bijgevoegd retourformulier inclusief ordernummer. Je kunt ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.
  • Gecombineerde retourzendingen van verschillende bestellingen kunnen niet door ons verwerkt worden. Verschillende bestellingen moeten dus ook apart van elkaar geretourneerd worden.
  • De artikelen zijn compleet en niet gebruikt. Het passen van kleding zoals je dat in een winkel zou doen ziet MS Mode niet als gebruikt.

  • Bij het PostNL-punt ontvang je een verzendbewijsje. Bewaar dit bewijs goed totdat je het geld retour hebt ontvangen. Het terug te ontvangen bedrag wordt gerestitueerd via dezelfde betaalwijze zoals gekozen bij de betaling.
    Liever het pakket meegeven aan een PostNL bezorger? Dat kan! Als de pakketbezorger bij je langskomt om een pakket te bezorgen, kun je er gelijk een mee teruggeven! Duurzamer en makkelijk. Je moet dan wel zelf al de bijgeleverde PostNL-retoursticker op je pakket hebben geplakt.
    Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig melden aan ons wanneer een retour niet of gedeeltelijk is verwerkt. De klantenservice kan dan een onderzoek instellen.

    Het is niet mogelijk om je artikel om te ruilen via de webshop. Je kunt wel het artikel retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

    Retourneren en ruilen in de winkel
    Als je besluit de artikelen in de winkel te retourneren dan ontvang je het totaalbedrag onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen terug, nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te zien, via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen tijdens het bestelproces. Het is niet mogelijk om cash geld te ontvangen.

    Om artikelen te ruilen in de winkel: ga met de artikelen en het originele retourformulier uit je pakket naar je dichtstbijzijnde MS Mode filiaal in Nederland.
  • Artikelen omruilen voor een andere maat of kleur:
  • kies het artikel dat je wil hebben uit in de winkel en neem deze, samen met je webshopsbestelling en je retourformulier, mee naar de kassa. Geef bij de kassa aan dat je het artikel wil omruilen.
  • Andere artikelen omruilen tegen de artikelen die je hebt besteld:
  • kies de artikelen uit in de winkel en neem deze, samen met de webshopbestelling en je retourformulier, mee naar de kassa.

    Is het totaalbedrag van de nieuwe artikelen hoger dan van de artikelen die je wil ruilen? Dan betaal je het verschil aan de kassa bij.
    Is het totaalbedrag van de nieuwe artikelen lager dan van de artikelen die wil ruilen? Dan worden de artikelen uit jouw webshopbestelling eerst retour genomen. Je krijgt dan het bedrag terug via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen tijdens het bestelproces. De nieuwe artikelen kun je vervolgens afrekenen aan de kassa.

    Retourneren via een andere vervoerder dan PostNL
    Je kunt er ook voor kiezen om de producten via een andere vervoerder dan PostNL aan ons te retourneren. In dit geval zijn de de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor je eigen rekening. Voeg, indien mogelijk, het retourformulier bij de bestelling en schrijf het retouradres én je ordernummer duidelijk op de buitenkant van de verpakking:

    MSNL B.V.
    Beiraweg 11
    1047 HN Amsterdam

    Bewaar je verzendbewijs goed totdat je het geld retour hebt ontvangen.

    Ik heb geen retourlabel, wat nu?

    De PostNL retoursticker wordt los bijgevoegd aan je pakket, het kan een keer voorkomen dat deze een stukje aan de binnenkant van de verpakking zit geplakt bijvoorbeeld, waardoor je de sticker over het hoofd kan zien. Als je de sticker echt niet meer hebt kan je ook op de volgende manieren gratis je pakketje retourneren:

  • Als je gebruik maakt van de PostNL-app en de barcode van je pakket staat in de app, dan kan je gewoon in de app op ‘Retour sturen’ klikken, ons antwoordnummer 98165 invoeren en dit laten scannen op een PostNL-locatie.
  • Je kan ook naar de PostNL 'pakket versturen' -pagina gaan en daar voor optie ‘Antwoordnummer’ kiezen en onze gegevens invullen:

    Bedrijfsnaam: MS Mode
    Postcode: 1000 VA
    Antwoordnummer: 98165

    Daarna vul je je eigen gegevens in en zo maak je zelf een label aan. Deze kan je vervolgens zelf printen of laten scannen en printen op een PostNL-locatie.
  • Als ik alle artikelen retour stuur, krijg ik dan het totaal bedrag teruggestort?

    Als je alle artikelen van je bestelling retourneert dan krijg je ook de verzendkosten terug. Kies je voor achteraf betalen met Klarna, dan komen bij een volledige retour ook de Klarna-kosten te vervallen.

    MS Mode betaalt het aankoopbedrag terug op het moment dat de artikelen door MS Mode in goede staat zijn ontvangen.

    Hoe wordt een korting verrekend bij een gedeeltelijke retour van promo artikelen?

    De korting wordt procentueel over alle deelnemende artikelen verrekend en deze zal bij een gedeeltelijke retourzending niet opnieuw worden berekend.

    Wat doe ik met artikelen die ik retour stuur als ik heb gekozen voor de betaalmethode betalen achteraf?

    Bij achteraf betalen mag je teruggestuurde artikelen aftrekken van het bedrag dat betaald moet worden. Meld je retour vooraf aan bij Klarna zelf. Klarna zal dan een aangepaste factuur sturen zodra je retourzending is ontvangen. Je kunt je retour aanmelden via jouw Klarna-account of via de Klarna-app. Lees meer over Klarna.

    Lingerie, badkleding en shapewear

    Met betrekking tot ruilen & retourneren van lingerie, badkleding en shapewear hanteren wij de volgende voorwaarden:

  • Alleen ongedragen, ongewassen en onbeschadigde producten komen voor vergoeding in aanmerking.
  • Passen mag, indien je jouw eigen slipje er onder draagt en de hygiënestrip intact blijft.
  • Voor het retourneren van je bestelling vragen wij je de originele doos te gebruiken om deuken in de BH-cups te voorkomen. Heb je de oorspronkelijke besteldoos niet meer? Gebruik dan te allen tijde een stevige kartonnen doos.
  • Wanneer we artikelen beschadigd ontvangen, zullen we de daardoor ontstane waardevermindering bij jou in rekening brengen.

  • Ruilen is via de webshop helaas niet mogelijk. Wil je iets ruilen, dan adviseren wij u de betreffende aankoop retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen.

    Het is niet mogelijk Beachwear, Shapewear, Sapph artikelen, òf andere kledingstukken die samen met Sapph producten binnen eenzelfde bestelling vallen, terug te brengen of te ruilen in een MS Mode winkel.

    Heeft u een vraag over onze retourtermijn ten tijde van Corona?

    Wegens de ongebruikelijke omstandigheden (Corona) bieden wij een verlengde retourtermijn van 60 dagen. Heeft u gekozen voor achteraf betalen met Klarna? Vraagt u Klarna dan ook uw rekening langer te bevriezen. Zij zijn op de hoogte. Contact met Klarna kan het beste via hun live chat: https://app.klarna.com/login

    Heeft u nog niets gehoord over uw retourzending?

    Wegens de ongebruikelijke omstandigheden (Corona) en de extreme drukte verwerken we retouren iets minder snel dan gebruikelijk. Wij sturen ook geen ontvangstbevestiging van een retourzending, maar alleen een bevestiging wanneer het pakje door ons als retour is verwerkt, waarbij dan direct de refund voor uw retour wordt aangemaakt.