Kies een categorie

Ruilen & Retourneren

Hoe lang is de retourtermijn?

Bij MS Mode heb je een bedenktijd van 14 dagen, na de dag van ontvangst van de gehele bestelling. Als je Member bent, heb je een langere bedenktijd van 30 dagen, na de dag van ontvangst van de gehele bestelling. Tijdens deze bedenktijd heb je het recht om zonder reden van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en passen, zoals je ook in een winkel doet. Ook actie-artikelen en artikelen uit de SALE kun je binnen deze bedenktijd retourneren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of per e-mail) op de hoogte te stellen van jouw beslissing de bestelling te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het retourformulier dat is bijgevoegd bij je bestelling of het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Je kunt dus ook zelf een e-mail sturen aan MS Mode, als je dit maar doet voordat de bedenktermijn is verstreken.
Na deze mededeling heb je 14 dagen om de artikelen te retourneren aan MS Mode. Als je Member bent, heb je 30 dagen na de mededeling om de artikelen te retouren.

Uitgezonderd op het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne, en indien de verzegeling na de levering is verbroken. Vanuit hygiënisch oogpunt is het dus bijvoorbeeld helaas niet mogelijk mondkapjes, panty’s en sokken te retourneren nadat de verpakking is geopend.

Hoe stuur ik mijn artikelen retour?

Verpak de artikelen die je wilt retourneren in de bijgeleverde verzendzak, of gebruik een andere stevige tas/doos. De artikelen zijn ongedragen en compleet met aangehecht prijskaartje. Bij hoge voorkeur stop je het retourformulier bij de artikelen. Op de verzendzak of tas/doos plak je de bijgeleverde retoursticker en op het pakket (1) inleveren bij PostNL. In dit geval worden de terugzendkosten verrekend met de terugbetaling voor de geretourneerde artikelen. Je kunt de artikelen ook (2) bij een andere bezorgdienst inleveren en verzenden naar het adres van MS Mode, de kosten komen dan direct voor jouw rekening. Tot slot kun kun je de artikelen ook (3) in een MS Mode filiaal retourneren, in dat geval betaal je geen kosten voor het retourneren.

Bewaar het bewijs van verzending/afgifte goed, dit is je bewijs dat je de artikelen hebt geretourneerd.

Ik heb geen retourlabel of retourformulier, hoe kan ik nu retourneren?

Dat is geen probleem. Als je geen retourformulier meer hebt, kun je hier een blanco formulier downloaden. Vul het hele formulier in en stop deze in de verpakking.

De PostNL retoursticker wordt los bijgevoegd aan je pakket. Als je de sticker niet meer hebt, kun je ook op de volgende manier je pakketje retourneren:

Via PostNL kun je het pakket verzenden, de kosten worden dan door MS Mode verrekend bij de terugbetaling van de geretourneren artikelen:
- Als je gebruik maakt van de PostNL-app en de barcode van je pakket staat in de app, dan kan je gewoon in de app op ‘Retour sturen’ klikken, ons antwoordnummer 98165 invoeren en dit laten scannen op een PostNL-locatie.
- Je kan ook naar de PostNL 'pakket versturen' -pagina gaan en daar voor optie ‘Antwoordnummer’ kiezen en onze gegevens invullen:

Bedrijfsnaam: MS Mode
Postcode: 1000 VA
Antwoordnummer: 98165

Daarna vul je je eigen gegevens in en zo maak je zelf een label aan. Deze kan je vervolgens zelf printen of laten scannen en printen op een PostNL-locatie.

Zijn er kosten voor het retourneren van artikelen naar de webshop?

Voor het retourneren naar de webshop zijn er 3 opties, namelijk (1) de producten retourneren via een MS Mode winkel. In dat geval betaal je geen kosten voor het retourneren. Je kunt ook (2) gebruik maken van het meegeleverde retourlabel van PostNL. In dat geval worden er kosten ingehouden op het retourbedrag van €2,99. Je kunt er ook voor kiezen (3) om de producten op een andere wijze terug te sturen. Ook in dat geval komen de kosten voor het retourzenden voor jouw rekening.

Let op: om jouw online aankopen te retourneren in de winkel, heb je het originele retourformulier nodig. Heb je deze niet? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik wil graag online een bestelling ruilen, is dit mogelijk?

Ruilen op de webshop is momenteel helaas nog niet mogelijk. Je kunt het artikel retourneren en het gewenste artikel opnieuw bestellen. Zit er een prijsverschil in? Neem dan, voordat je opnieuw bestelt, contact op met de klantenservice.

Ik heb nog niks gehoord van mijn retourzending, hoelang duurt dat?

Je retourzending wordt binnen 14 dagen verwerkt en verrekend op dezelfde wijze als de betaling heeft plaatsgevonden. Je krijgt pas bericht als het is verwerkt, niet bij ontvangst. Je kunt zelf met je retourbewijs de retourzending volgen of het al bezorgd is. Hiervoor gebruik je de ontvangen 3S code van PostNL op het ontvangen bewijs van verzending in combinatie met onze postcode 1000VA.

Ik heb een klacht over mijn artikel, wat kan ik doen?

Heb je het artikel aangeschaft in één van onze filialen? Dan adviseren wij je om met het aankoopbewijs terug te gaan naar een MS Mode filiaal. Hier staan onze medewerkers voor je klaar om samen een oplossing te vinden. Heb je het artikel via onze webshop aangeschaft? Neem contact op met de klantenservice met vermelding van je ordernummer en voeg foto’s toe waarop de klacht duidelijk te zien is, en een foto van het waslabel waarop het artikelnummer van het artikel zichtbaar is.

Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen samen in een pakket retour sturen?

Dit adviseren we niet. De artikelen worden per bestelling verwerkt en terugbetaald, en er worden – als er gebruik is gemaakt van de PostNL verzendlabel - door MS Mode per bestelling retourkosten ingehouden.

Ik heb een artikel gekocht in een winkel, kan ik deze retour sturen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om een aangekocht artikel uit onze winkel retour te sturen via onze webshop. Je kunt het artikel wel met het aankoopbewijs binnen 30 dagen ruilen en/of retourneren in een van onze filialen.

Moet ik mijn retour online aanmelden?

Heb je Klarna als betaalmethode gekozen? Meld je retour dan aan bij Klarna, dan wordt je factuur gepauzeerd. Voor andere betaalmethoden is het niet nodig een retour eerst aan te melden. We adviseren je om in alle gevallen je retourbewijs/ bewijs van verzending te bewaren tot je een mail krijgt dat de retour is verwerkt.

Er ontbreekt een artikel in de retourverwerking, wat kan ik doen?

Soms kan het gebeuren dat een artikel niet direct automatisch kan worden verwerkt door bijvoorbeeld een beschadigd en/of los prijskaartje tijdens het transport. Het artikel zal binnen 2-3 werkdagen alsnog worden verwerkt. Zijn deze dagen voorbij, neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb een korting voucher gebruikt bij mijn bestelling, maar ik stuur artikelen retour, hoe is de korting verrekend?

De korting voucher wordt naar rato over alle bestelde artikelen verrekend. Bij het retour sturen van artikelen wordt de korting achteraf niet verrekend met artikelen die je houdt, dit is technisch niet mogelijk. Je behoudt wel dat deel van de korting op de artikelen die je houdt ook al voldoet de bestelling door het retourneren eventueel niet meer aan de voorwaarden voor de inwisseling van de korting voucher. Er vindt dus ook geen herberekening plaats naar de originele prijs.

Geen antwoord gevonden op je vraag?

Chat met ons

Antwoord binnen circa 2 minuten.

Maandag - vrijdag: 09:00 - 20:00 uur

Mail ons

Antwoord binnen één dag



Stuur mail

Stuur ons op Facebook

Antwoord binnen één dag



Stuur bericht



Nog steeds geen antwoord gevonden?

Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur ook telefonisch bereikbaar via 020-5809891.



Chat met ons

Antwoord binnen circa 2 minuten.

Maandag - vrijdag: 09:00 - 20:00 uur

Mail ons

Antwoord binnen één dag



Stuur mail

Stuur ons op facebook

Antwoord binnen één dag



Stuur bericht

Nog steeds geen antwoord gevonden?

Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur ook telefonisch bereikbaar via 020-5809891.