Ruilen & retourneren

Je hebt een wettelijk recht om de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. Indien je Member bent, heb je een bedenktijd van 30 dagen. Onder het kopje “Bedenktijd” wordt uitgelegd onder welke voorwaarden je van dit recht gebruik kunt maken en wat de gevolgen daarvan zijn. Daarnaast mag je op grond van de wet verwachten dat de producten die je bij ons bestelt deugdelijk zijn. Als dat onverhoopt niet het geval is dan kun je – afhankelijk van de omstandigheden het artikel bijvoorbeeld ruilen of je geld terug krijgen. Ruilen is via de webshop niet mogelijk. Een webshopbestelling kun je kosteloos retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. Meer informatie over je wettelijke rechten kun je bijvoorbeeld vinden op de website van Consuwijzer.

Bedenktijd (herroepingsrecht)

Bij MS Mode heb je alles 14 dagen op zicht!

Bij MS Mode heb je een bedenktijd van 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling. Als je Member bent, heb je een bedenktijd van 30 dagen. Tijdens deze bedenktijd heb je het recht om zonder reden van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. Ook actie-artikelen en artikelen uit de SALE kun je binnen de zichttermijn retourneren.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte te stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het het retourformulier dat is bijgevoegd bij je bestelling of het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Uitzondering op het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en indien de verzegeling na de levering is verbroken.

Retourneren

Indien je één of meerdere artikelen retourneert, kun je dit op de volgende wijze doen:

  • Indien mogelijk in de originele verpakking en inclusief de originele labels.
  • Compleet en niet gebruikt. Het passen van kleding zoals je dat in een winkel zou doen ziet MS Mode niet als gebruikt.
  • Indien mogelijk met bijgevoegd retourformulier inclusief ordernummer. Wanneer je het retourformulier niet in je bezit hebt kun je ook gebruik maken van het blanco retourformulier . Je kunt ook gebruik maken van het formulier voor herroeping.
  • Gecombineerde retourzendingen van verschillende bestellingen kunnen niet door ons verwerkt worden. Verschillende bestellingen moeten dus ook apart van elkaar geretourneerd worden.

Wat is het retouradres?

Vermeld het retouradres duidelijk op de verpakking:

MSNL B.V.
Beiraweg 11
1047 HN Amsterdam

Dit is een retouradres en kan niet gebruikt worden voor correspondentie. Voor correspondentie verwijzen wij je graag naar onze klantenservice.

Binnen welke termijn dien ik de artikelen te retourneren?

Je dient de niet-gewenste artikelen aan ons te retourneren binnen 14 dagen, of 30 dagen als je Member bent, nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te zien. Zie voor meer informatie Bedenktijd op deze pagina.

Hoe kan ik een of meerdere artikelen retourneren?

Het is mogelijk om je webshop bestelling te retourneren naar ons distributiecentrum of in één onze winkels in Nederland of zelf voor de retournering zorg te dragen.

Als je besluit de artikelen naar ons distributiecentrum te retourneren kan dit kosteloos via een DHL ServicePoint. Voeg, indien mogelijk, het retourformulier bij en geef je pakket af bij een DHL ServicePoint. Bij de DHL ServicePoint ontvang je een verzendbewijs, bewaar dit bewijs goed totdat je het geld retour hebt ontvangen. Het terug te ontvangen bedrag wordt gerestitueerd via dezelfde betaalwijze zoals gekozen bij de betaling.

Als je besluit de artikelen in de winkel te retourneren dan ontvang je het totaalbedrag onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te zien, terug via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen tijdens het bestelproces. Het is niet mogelijk om cash geld te ontvangen.

Je kunt er ook voor kiezen om de producten op een andere manier, zoals via PostNL, aan ons te retourneren. In dit geval zijn de de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor je eigen rekening. Voeg, indien mogelijk, het retourformulier bij de bestelling en schrijf het retouradres duidelijk op de buitenkant van de verpakking:

MSNL B.V.
Beiraweg 11
1047 HN Amsterdam

Bewaar je verzendbewijs goed totdat je het geld retour hebt ontvangen.

Als ik artikelen retour stuur, krijg ik dan het totaal bedrag teruggestort?

Als je alle artikelen van je bestelling retourneert dan krijg je ook de verzendkosten terug. Kies je voor achteraf betalen met Klarna, dan komen bij een volledige retour ook de Klarna-kosten te vervallen.

MS Mode betaalt het aankoopbedrag terug op het moment dat de artikelen door MS Mode in goede staat zijn ontvangen.

Wat doe ik met artikelen die ik retour stuur als ik heb gekozen voor de betaalmethode betalen achteraf?

Bij achteraf betalen mag je teruggestuurde artikelen aftrekken van het bedrag dat betaald moet worden. Klarna zal een aangepaste factuur sturen zodra je retourzending is ontvangen. Ook kun je vooraf al je retour aanmelden bij Klarna via jouw Klarna-account of via de Klarna-app. Lees meer over Klarna.

Kan ik artikelen ruilen?

Webshop artikelen kunnen binnen 14 dagen geruild worden in onze winkels (m.u.v. Sapph lingerie).
Je kunt artikelen niet ruilen via onze webshop, maar je kunt uiteraard wel de artikelen retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.

Om artikelen te ruilen in de winkel: ga met de artikelen en het retourformulier uit je pakket naar je dichtstbijzijnde MS Mode filiaal in Nederland. Kies hier de artikelen uit die je wil hebben en neem deze mee naar de kassa.
Indien het totaalbedrag van de nieuwe aankoop lager is dan het totaalbedrag van de artikelen die je wil ruilen, worden de artikelen eerst retour genomen. Je krijgt dan het bedrag terug via dezelfde betaalwijze als die je hebt gekozen tijdens het bestelproces. De nieuwe artikelen kun je vervolgens afrekenen in de winkel.

Niet in de gelegenheid om naar de winkel te gaan? Indien je een artikel wilt ruilen in de webshop kun je dit retour sturen en daarna de juiste maat/kleur opnieuw bestellen via de webshop.

SAPPH Lingerie

Met betrekking tot ruilen & retourneren van Sapph lingerie hanteren wij de volgende voorwaarden:

Alleen ongedragen en onbeschadigde producten komen voor vergoeding in aanmerking. Passen mag, indien je jouw eigen slipje er onder draagt. Voor het retourneren van je bestelling vragen wij je de originele doos te gebruiken om deuken in de BH-cups te voorkomen. Wanneer we artikelen beschadigd ontvangen, zullen we de daardoor ontstane waardevermindering bij jou in rekening brengen. Heb je de oorspronkelijke besteldoos niet meer? Gebruik dan te allen tijde een stevige kartonnen doos.

Ruilen is via de webshop helaas niet mogelijk. Wil je iets ruilen, dan adviseren wij u de betreffende aankoop retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Het is niet mogelijk Sapph artikelen, òf andere kledingstukken die samen met Sapph producten binnen eenzelfde bestelling vallen, terug te brengen of te ruilen in een MS Mode winkel.