Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een Overeenkomst op afstand aangaat met MS Mode;
  3. Dag: een kalenderdag;
  4. Herroepingsrecht: de in artikel 6 opgenomen mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de Overeenkomst.
  5. Member: een Consument die zich heeft ingeschreven voor het loyaliteitsprogramma van MS Mode.
  6. MS Mode: de rechtspersoon MSNL B.V. die via de Website producten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  7. Overeenkomst: de tussen MS Mode en de Consument via de Website gesloten overeenkomst;
  8. Website/Webshop: de website www.msmode.com.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: MSNL B.V.
In deze algemene voorwaarden wordt deze ondernemer aangeduid als ‘MS Mode’.

Vestigingsadres: Diemermere 1
1112 TA Diemen
Nederland

Telefoonnummer: 020-5809891
Bereikbaarheid: van maandag t/m vrijdag vanaf 9:00 uur tot 17:00 uur
E-mailadres: klantenservice@msmode.com

KvK-nummer: 65811976
BTW-nummer: NL856269864B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elk aanbod van MS Mode en zijn van toepassing op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen MS Mode en de Consument. Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal MS Mode voordat de Overeenkomst wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij MS Mode zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  2. Indien de Overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  3. MS Mode behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Eventuele eenzijdige wijzigingen gelden alleen voor toekomstige bestellingen. De meest recente versie van deze algemene voorwaarden zal beschikbaar zijn via de Webshop. De versie van de algemene voorwaarden die geldt voor een bestelling is de versie die in de Webshop van toepassing wordt verklaard ten tijde van de plaatsing van de bestelling door de Consument.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. De producten die worden aangeboden in de Webshop vormen een aanbod van MS Mode aan de Consument op basis van de gegevens die worden verstrekt in de Webshop.
  2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Alle aanbiedingen geschieden onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de goederen slechts geleverd zullen worden zolang de voorraad strekt.
  3. Het aanbod bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als MS Mode gebruik maakt van beeldmateriaal betreft dit een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. MS Mode kan echter niet garanderen dat de kleur(en) van producten zoals deze zijn weergegeven op de Webshop, exact overeenkomen met de werkelijke kleur(en) van de producten. Hoe kleur wordt weergegeven hangt af van de instellingen van je computer.
  4. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden MS Mode niet.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 5.4 van deze algemene voorwaarden, tot stand op het moment van aanvaarding door de Consument van het aanbod en het voldoen aan de eventueel daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de Consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt MS Mode onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door MS Mode is bevestigd, kan de Consument de Overeenkomst ontbinden.
  3. MS Mode treft passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Indien de Consument elektronisch betaalt, zal MS Mode daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. MS Mode kan zich - binnen de wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien MS Mode op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. MS Mode zal uiterlijk bij levering van het product aan de Consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Consument van het Herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het Herroepingsrecht;
    2. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    3. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de Overeenkomst;
    4. indien de Consument een Herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  6. Als de Consument heeft gekozen voor betaling via Klarna, zal Klarna een kredietcheck uitvoeren. In dat geval komt de Overeenkomst tot stand onder de voorwaarde dat de kredietcheck geen bezwaren oplevert. Mocht de kredietcheck onverhoopt een negatief resultaat opleveren, dan zal de Consument daar na het plaatsen van zijn bestelling over worden geïnformeerd. In dat geval krijgt de Consument de gelegenheid om alsnog een bestelling te doen met gebruikmaking van een andere betaalmethode.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

  1. De Consument heeft het recht om binnen een Bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen de Overeenkomst te herroepen. Indien de Consument Member is, heeft de Consument een Bedenktijd van 30 dagen. MS Mode mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar de Consument is niet verplicht tot opgave van zijn redenen.
  2. De Bedenktijd verstrijkt 14 dagen, 30 dagen in geval de Consument een Member is, na de dag waarop de Consument of een vooraf door de Consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Als de Consument in een bestelling meerdere producten heeft besteld gaat de Bedenktermijn in op de dag dat de Consument alle goederen uit de bestelling heeft ontvangen.
  3. Uitgezonderd van het Herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne.
  4. Tijdens de Bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  5. De Consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in artikel 6.4 van deze algemene voorwaarden.

Artikel 7 - Uitoefening Herroepingsrecht en de kosten daarvan

  1. Als de Consument de Overeenkomst wenst te herroepen, meldt hij dit binnen de in artikel 6 bedoelde Bedenktijd aan MS Mode. Hiervoor kan de Consument gebruik maken van de bijgeleverde retourbon en deze retourbon ingevuld samen met de niet gewenste producten binnen 14 dagen, en voor een Member binnen 30 dagen, vanaf de dag volgend op de in artikel 6 bedoelde melding.
  2. De Consument kan ook op iedere andere wijze binnen de in artikel 6 bedoelde Bedenktijd aan MS Mode laten weten dat hij gebruik wenst te maken van zijn wettelijke herroepingsrecht bijvoorbeeld door middel van het modelformulier voor herroeping (zie bijlage) of op een andere ondubbelzinnige wijze (bijvoorbeeld per post of per email). Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen, en voor een Member binnen 30 dagen, vanaf de dag volgend op de in artikel 6 van deze algemene voorwaarden bedoelde melding, zendt de Consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) MS Mode. De Consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de in artikel 6 van deze algemene voorwaarden bedoelde Bedenktijd is verstreken.
  3. De Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door MS Mode verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het Herroepingsrecht ligt bij de Consument.
  5. Indien de Consument gebruik maakt van zijn Herroepingsrecht, kan de Consument (1) de producten retourneren via een MS Mode winkel. In dat geval betaalt de Consument geen kosten voor het retourneren. De Consument kan ook (2) gebruik maken van het meegeleverde retourlabel. In dat geval worden de kosten van het retourzenden in mindering gebracht op de terugbetaling door MS Mode aan de Consument. De actuele kosten voor het retourneren met het meegeleverde retourlabel staan op de klantenservice pagina. De Consument kan er ook voor kiezen (3) om de producten op een andere wijze terug te sturen aan MS Mode naar het op het retourlabel vermelde adres. Ook in dat geval komen de kosten voor het retourzenden voor rekening van de Consument.

Artikel 8 - Verplichtingen van MS Mode bij herroeping

  1. MS Mode vergoedt alle betalingen van de Consument, inclusief eventuele leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze voor een andere wijze van levering dan de door MS Mode geboden goedkoopste standaard levering) door MS Mode in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de Consument de herroeping aan MS Mode meldt. Indien de Consument echter bepaalde producten wil behouden en dus slechts een deel van de bestelling retourneert, worden de leveringskosten niet vergoed. Tenzij MS Mode aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de Consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  2. MS Mode gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
  3. Indien de Consument producten retourneert aan MS Mode en bij de retourzending goederen meestuurt die niet van MS Mode zijn, zal MS Mode deze producten gedurende een periode van 6 weken na ontvangst daarvan bewaren. De Consument kan de verkeerd geretourneerde producten gedurende deze periode bij MS Mode (laten) ophalen. Na ommekomst van deze 6 weken is MS Mode gerechtigd de producten weg te geven aan een goed doel.

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. 2. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

  1. Indien een product niet voldoet aan de Overeenkomst krijgt de Consument het aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten indien het de gehele bestelling betreft) en eventuele retourkosten terug. De Consument dient dit zo spoedig mogelijk kenbaar te maken via bijgeleverde retourbon of via de klantenservice. Indien het product nog leverbaar is kan de Consument er met de hulp van klantenservice ook voor kiezen een vervangend product te ontvangen zonder dat hiervoor (extra) verzendkosten in rekening worden gebracht.
  2. Een door MS Mode, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de Consument op grond van de Overeenkomst tegenover MS Mode kan doen gelden indien MS Mode is tekortgeschoten in de nakoming van haar deel van de Overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van MS Mode, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de Consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de Overeenkomst.
  4. MS Mode staat evenwel niet in voor gebreken die na levering van de producten zijn ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid, of die het gevolg zijn van veranderingen die de Consument of een derde aan het product heeft aangebracht. Evenmin staat MS Mode in voor de eventueel ontstane schade als gevolg van deze gebreken.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. MS Mode zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij uitvoering van bestellingen van de producten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan MS Mode kenbaar heeft gemaakt. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal MS Mode geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 7 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Consument heeft in dat geval het recht om de Overeenkomst voor het gedeelte dat het niet kan worden uitgevoerd, zonder kosten te ontbinden.
  3. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal MS Mode in ieder geval gehouden zijn het bedrag dat de Consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, te restitueren.
  4. Indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval in ieder geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
  5. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal MS Mode in ieder geval gehouden zijn het bedrag dat de Consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, te restitueren.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal MS Mode uitsluitend gehouden zijn de kosten van het betreffende product van de totale kosten af te trekken dan wel te restitueren.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij MS Mode tot het moment van bezorging aan de Consument of een vooraf aangewezen en aan MS Mode bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Betaling

  1. De Consument dient de betalingen aan MS Mode volgens de in de bestelprocedure op de Webshop gegeven methoden te voldoen.
  2. MS Mode behoudt zich het recht voor uitsluitend bepaalde typen betaling te accepteren, of een transactie te weigeren, indien adres-of kredietwaardigheidscontroles negatief resultaat hebben opgeleverd.

Artikel 13 - Klachtenregeling

  1. MS Mode beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij MS Mode.
  3. Bij MS Mode ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door MS Mode binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product van MS Mode kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de Consumentenpagina van de Webshop.
  5. De Consument dient MS Mode in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
  6. Tevens is het voor Consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer de klacht van de Consument nog niet elders in behandeling is, dan staat het Consument vrij om zijn klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Artikel 14 - Geschillen

  1. Op Overeenkomsten tussen MS Mode en de Consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle uit de Overeenkomst voortvloeiende geschillen kunnen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam, tenzij de Consument ervoor kiest om binnen een termijn van dertig dagen nadat MS Mode zich schriftelijk tegen de Consument op dit beding heeft beroepen, het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter te laten beslechten.

Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
  2. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de Consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
  3. Als een onderdeel van deze algemene voorwaarden ongeldig of nietig wordt verklaard, doet dit geen afbreuk van de geldigheid van de overige delen van de algemene voorwaarden en deze overige delen behouden dus onverminderd hun kracht.
  4. Voor promotiecodes geldt dat slechts het gebruik van één promotiecode per Consument, per bestelling is toegestaan. Vouchers en cadeaubonnen kunnen niet met korting worden aangeschaft. Het is niet toegestaan om meerdere promotionele codes in combinatie te gebruiken.