Veelgestelde vragen

Bestellen

1. Kan ik telefonisch bestellen?

Telefonisch bestellen is helaas niet mogelijk.

2. Kan ik iets toevoegen aan mijn bestelling?

Na afronding van het bestelproces wordt je bestelling direct in behandeling genomen. Je kunt je bestelling dan niet meer wijzigen. Je kunt uiteraard wel nog een bestelling plaatsen.

3. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling goed is ontvangen?

Je ontvangt automatisch een orderbevestiging per e-mail.

4. Als ik een tweede bestelling plaats op dezelfde dag, betaal ik dan ook twee keer verzendkosten?

Iedere bestelling wordt beschouwd als een aparte order en daarom ook apart geleverd. De verzendkosten dekken de kosten die wij maken om je bestelling verzendklaar te maken, te controleren, te transporteren en af te leveren. Omdat deze handelingen bij elke bestelling plaatsvinden, rekenen wij ook bij elke bestelling verzendkosten.

5. Wat is de bedenktijd?

Bij MS Mode heb je een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen je het recht hebt om zonder reden van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Als je lid bent van onze Member Club heb je zelfs 30 dagen bedenktijd.Op de pagina Ruilen & Retourneren kun je uitgebreide informatie over de bedenktijd vinden. In de Algemene voorwaarden staan de voorwaarden uitgelegd over het herroepingsrecht.

6. Zijn alle producten direct leverbaar?

Wanneer een artikel niet (meer) op voorraad is, wordt dit artikel niet getoond. Je kunt alleen artikelen bestellen die op voorraad zijn. Het kan voorkomen dat er, nadat je een bestelling hebt geplaatst, een artikel niet leverbaar is. Je ontvangt dan automatisch een mail met daarin de artikel(en) die niet (meer) leverbaar zijn. Het geld van de artikelen die niet meer leverbaar zijn wordt dan automatisch teruggestort.

7. Ik heb eerder een artikel in de webshop gekocht en nu is het afgeprijsd. Krijg ik het verschil vergoed?

Het verschil in prijs wordt bij een afprijzing niet vergoed. In de sale-periode zijn er minder maten/kleuren beschikbaar. Doordat je het gewenste artikel eerder hebt aangeschaft, ben je nu al in het bezit van de juiste maat/kleur. Binnen de bedenktijd kun je het artikel retourneren en opnieuw bestellen voor de actieprijs. Op de pagina Ruilen & Retourneren vind je meer informatie over de bedenktijd.

8. Heeft u geen orderbevestiging ontvangen via e-mail?

Bij sommige mail providers komen onze mails niet altijd goed binnen. De ene mail komt in de inbox, de ander in de spam, en soms komt een mail helemaal niet binnen. Dit kan onvoorspelbaar en lastig zijn. Vooral bij Hotmail, Outlook, Live en MSN gebeurt dit op het moment vaak. Bij Gmail komt onze mail regelmatig in de Reclame box. Checkt u uw spam, reclame en inbox. In uw MS Mode Member Account ziet u een geplaatste order pas nádat hij door ons is verwerkt en verzonden.

9. Is uw order nog niet zichtbaar in uw account?

In uw MS Mode Member Account ziet u een geplaatste order pas nádat hij door ons is verwerkt en verzonden. Houdt u daarom uw mail en uw Member Account goed in de gaten.

Bezorgen

1. Hoe werkt de levering?

Onze pakketten worden geleverd met PostNL. Kies je voor levering met PostNL, dan wordt je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen bij je geleverd indien je de bestelling voor 19:30 uur op een doordeweekse dag geplaatst hebt. Bestellingen die in het weekend gedaan zijn, worden op dinsdag geleverd. Kosten voor levering met PostNL zijn €2,95.

Tijdens speciale acties en aanbiedingen kan het voorkomen dat we wegens de extreme drukte levering de volgende dag niet kunnen garanderen. Je bestelling en ook je mail met Track & Trace kunnen dan iets zijn vertraagd, onze excuses hiervoor!

2. Is het mogelijk om zelf te bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Nee, dat is niet mogelijk. MS Mode hanteert vaste bezorgdoorlooptijden om de snelheid te waarborgen.

Maandag t/m vrijdag:

Voor 19:30 uur besteld, de volgende dag in huis*. Dit geldt alleen op werkdagen.
Na 19.30 uur besteld, overmorgen in huis*. Dit geldt alleen op werkdagen.

Bestellen in het weekend:
Bestel je vrijdag na 19.30 of in het weekend, dan ontvang je de bestelling op dinsdag*.

*Tijdens speciale acties en aanbiedingen kan het voorkomen dat we wegens de extreme drukte levering de volgende dag niet kunnen garanderen. Je bestelling en ook je mail met Track & Trace kunnen dan iets zijn vertraagd, onze excuses hiervoor!

3. Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres, bijvoorbeeld mijn werk, laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk! Als je bij je persoonlijke gegevens een ander afleveradres opgeeft, dat afwijkt van het factuuradres, ontvang jij je bestelling elders. Geef dit echter wel meteen tijdens het bestellen door. Zodra je order door ons is geplaatst is het namelijk niet meer mogelijk om je adres aan te passen.

4. Kan ik gebruik maken van een PostNL-punt?

Ja, het is mogelijk om gebruik te maken van een PostNL-punt. Kies bij het afrekenen voor de aflevermethode 'Afhalen in een PostNL-punt'.

5. Kan ik mijn bestelling ook afhalen in één van de MS Mode winkels?

Ja, het is vanaf nu ook weer mogelijk om jouw pakketje af te laten leveren bij een MS Mode winkel in je buurt, je betaalt dan geen verzendkosten! Kies bij het afrekenen voor de bezorgmethode 'Afhalen bij MS Mode winkel'. Binnen 3-5 werkdagen ligt jouw pakket klaar in de winkel, je krijgt automatisch bericht als jouw pakketje in de winkel is aangekomen. Neem de e-mail (geprint of smartphone) mee naar de winkel en ontvang direct jouw pakket!

6. Kan ik mijn pakket laten bezorgen op een Postbus?

Nee, het is niet mogelijk om je pakket te laten bezorgen op een Postbus.

Betaalgemak

1. Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt op drie manieren betalen: iDEAL, Klarna of creditcard.

2. Vragen over achteraf betalen met Klarna?

Je kunt bij vragen over je betaling contact opnemen met Klarna door contact op te nemen met de klantenservice van Klarna. Via MyKlarna kun je allerlei handige functies gebruiken. Je logt in via klarna.nl met het e-mailadres dat hoort bij je bestelling, of downloadt de Klarna app op je smartphone of tablet. Je kan Klarna ook bereiken via: 020 – 80 82 852.

3. Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

Nee, het is niet mogelijk in termijnen te betalen.

4. Kan ik mijn bestelling in de winkel betalen?

Nee, het is niet mogelijk om de bestelling in de winkel te betalen.

5. Hoe wordt een korting berekend?

Een verkregen actiekorting (3=2 actie, 2e broek voor de helft van de prijs, etc.) wordt verrekend over alle actieartikelen. Een procentuele of totaalkorting, die wordt verkregen door middel van een bepaalde kortingscode, wordt verrekend over alle artikelen. Let op: de korting wordt berekend aan de hand van een originele bestelling. Na het retourneren heb je dus geen recht meer op de korting zoals deze was op het moment van bestellen, daar de korting over de alle door jou bestelde artikelen wordt berekend.

Let op: na het retourneren van een artikel kan het dus zijn dat je voor een artikel een lager aankoopbedrag hebt betaald dan de prijs zoals deze is weergegeven op de webshop. Ook dit is een gevolg van het feit dat de korting over alle bestelde artikelen wordt verrekend.

Ruilen & Retourneren

1. Hoe kan ik een artikel retourneren?

We zijn recentelijk overgestapt van DHL naar PostNL. Kijk daarom goed op je retourformulier bij wie jij je order kan retourneren! Als er DHL wordt genoemd, dan kan je de DHL procedure volgen zoals vermeld op het retourformulier. Als er PostNL op je retourformulier staat dan kan je dus de PostNL retourprocedure volgen zoals vermeld op je retourformulier en hieronder.

Wat DHL retouren betreft: de barcode op ons label is voor ons interne gebruik, niet voor DHL. Indien de barcode van DHL van de heenweg, met de track & trace code eronder, niet meer zichtbaar is, dient de medewerker van het afgiftepunt een stickertje van hun eigen rol op het pakket te plakken, deze te scannen, en u het afgiftebewijs mee te geven. Heeft de medewerker nog twijfels, dan kan deze bellen met de interne support lijn van DHL.

Je kunt een pakket retourneren in één van onze MS Mode winkels in Nederland, via een PostNL-punt of zelf voor de retourzending zorgdragen. In het laatste geval betaal je zelf de retourkosten, tenzij je een ondeugelijk product hebt ontvangen. Om gratis te retourneren via een PostNL-punt kun je het dichtstbijzijnde PostNL-punt vinden op www.postnl.nl.

Terugsturen via PostNL:

  • vul, indien mogelijk, het retourformulier in en voeg deze bij de retourzending
  • gebruik, indien mogelijk, het voorgedrukte adreslabel in het pakket
  • als je gebruik maakt van een PostNL-punt geef het pakket met daarin de te retourneren artikelen in het PostNL-punt af
  • gecombineerde retour zendingen van verschillende bestellingen kunnen niet door ons verwerkt worden
  • wanneer je het retourformulier niet in je bezit hebt kun je ook gebruik maken van dit blanco retourformulier

Je ontvangt bij de PostNL-punt een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs goed totdat je er zeker van bent dat je geretourneerde artikelen in goede staat bij ons zijn ontvangen en je het te ontvangen bedrag terug hebt gekregen.

Retourneren in de winkel: ga met de artikelen en het retourformulier uit je pakket naar één van onze MS Mode winkels in Nederland. Geef je retour af aan de kassa. Heb je de bestelling al betaald, dan wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten van je aankoop af te zien aan je teruggestort. 

Het is niet mogelijk om Sapph artikelen terug te brengen of te ruilen in een MS Mode winkel. Deze kun je alleen naar ons retour sturen via PostNL.

2. Wat is het retouradres?

Vermeld het retouradres duidelijk op de verpakking:

MSNL B.V. Beiraweg 11 1047 HN Amsterdam

Dit is een retouradres en kan niet gebruikt worden voor correspondentie. Voor correspondentie verwijzen wij je graag naar onze klantenservice. Ga hiervoor naar onze contactpagina

3. Hoe kan ik artikelen ruilen?

Ga binnen 14 dagen (30 dagen als je member bent) na ontvangst van je bestelling met de artikelen en de factuur uit je pakket naar één van onze MS Mode winkels in Nederland. Kies hier de artikelen uit die je wilt hebben en neem deze mee naar de kassa. Let op: het is niet mogelijk geld terug te krijgen in de winkel. Je moet dus een nieuw(e) artikel(en) aanschaffen met dezelfde of een hogere waarde dan het in eerste instantie bestelde artikel(en). Bijbetalen is wel mogelijk. Na het ruilen in de winkel is het niet meer mogelijk om de artikelen te retourneren aan de webshop.

Via de webshop is het niet mogelijk artikelen te ruilen. Stuur het artikel dat niet goed is terug. Plaats op de website een nieuwe bestelling met het gewenste artikel. Je betaalt voor een nieuwe bestelling opnieuw verzendkosten.

4. Waar moeten mijn artikelen aan voldoen wanneer ik ze wil retourneren op grond van de bedenktijd van 14 dagen?

Dit zijn de voorwaarden:

  • herroepen binnen de zichttermijn van 14 dagen, 30 dagen in geval van een Member.
  • indien mogelijk in de originele verpakking, inclusief de originele labels;
  • compleet en niet gebruikt (het passen van kledingzoals je dat in de winkel zou doen geldt niet als gebruikt);
  • indien mogelijk met bijgevoegd retourformulier inclusief ordernummer. Wanneer je het retourformulier niet in je bezit hebt mag je ook gebruik maken van dit formulier voor herroeping;
  • • uitzondering op het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en indien de verzegeling na de levering is verbroken.

5. Krijg ik een bevestiging van mijn retour gestuurde artikelen?

Wanneer je artikelen retour stuurt krijg je vanuit MS Mode, zodra de artikelen zijn ontvangen en zijn verwerkt, een bevestiging per e-mail. Het is zaak dat je je retourbewijs goed bewaart totdat je er zeker van bent dat alle door jou retour gestuurde artikelen bij ons zijn ontvangen en verwerkt.

6. Ik ben member en wil graag gebruik maken van het recht op een langere retourperiode

Als je member bent heb je 30 dagen de tijd om je bestelling te retourneren.

7. Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?

Nee, het is niet mogelijk om je retourzending te laten ophalen.

8. Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van artikelen?

Nee. Er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van artikelen als je de producten retourneert via een van onze winkels of een PostNL-punt. In het geval dat je zelf voor de retourzending zorg draagt, zijn de de directe kosten van het terugzenden van de goederen voor je eigen rekening (tenzij blijkt dat je een ondeugdelijk product hebt ontvangen).

9. Als ik alle artikelen retour stuur, krijg ik dan het totaalbedrag teruggestort?

Als je alle artikelen besluit te retourneren naar de webshop, dan ontvang je het totaalbedrag (het totale bedrag van je bestelling incl. verzendkosten) terug.

10. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Het door jou betaalde bedrag wordt onverwijld en uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te zien, verrekend of uitbetaald. Wij mogen echter wachten met uitbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of in ieder geval we een verzendbewijs van jou hebben ontvangen. Het bedrag wordt verrekend via dezelfde betaaloptie als waarmee je de aankoop hebt betaald. 

11. Hoe wordt een korting berekend?

Bestel je meer dan één artikel, dan wordt de korting procentueel over alle deelnemende artikelen verrekend en zal deze bij een gedeeltelijke retourzending niet opnieuw worden berekend. Retourneer je de gehele bestelling, dan vervalt de volledige korting.

12. Wat als ik een product wil retourneren waar de bedenktijd niet of niet meer voor geldt?

Als de bedenktijd niet of niet meer geldt, dan kun je het product alleen retourneren als het product dat je hebt ontvangen niet deugdelijk is. Als dat onverhoopt het geval is, dan kun je - afhankelijk van de omstandigheden - het artikel bijvoorbeeld ruilen of je geld terug krijgen. Meer informatie over je wettelijke rechten kun je bijvoorbeeld vinden op de website van Consuwijzer.

13. Heeft u een vraag over onze retourtermijn ten tijde van Corona?

Wegens de ongebruikelijke omstandigheden (Corona) bieden wij een verlengde retourtermijn van 60 dagen. Heeft u gekozen voor achteraf betalen met Klarna? Vraagt u Klarna dan ook uw rekening langer te bevriezen. Zij zijn op de hoogte. Contact met Klarna kan het beste via hun live chat: https://app.klarna.com/login

14. Heeft u nog niets gehoord over uw retourzending?

Wegens de ongebruikelijke omstandigheden (Corona) en de extreme drukte verwerken we retouren iets minder snel dan gebruikelijk. Wij sturen ook geen ontvangstbevestiging van een retourzending, maar alleen een bevestiging wanneer het pakje door ons als retour is verwerkt, waarbij dan direct de refund voor uw retour wordt aangemaakt.